کد مطلب:276270 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:204

فرزندان و نوادگان مؤلف
فرزندان برومند مؤلف - از ذكور و اناث - هشت تن و نوادگانش بسیارند.

1. فرزندش حضرت حجة الاسلام والمسلمین حاج سید محمد فقیه از علمای فاضل اصفهان است، آثار قلمی ارزشمندی نیز دارد كه بعضی از آنها منتشر شده است.

2. فرزند دیگرش حضرت حجة الاسلام حاج سید عباس، از ائمّه جماعت و سخنوران پرهیزكار اصفهان است.

3. داماد محترمش مرحوم آیت اللَّه حاج سید مرتضی موحد ابطحی (م 1413 ق)، از علما و مدرسین اصفهان و دارای مؤلّفات و نوشته های ارزنده ای در مسایل علمی است.

4. نواده اش حضرت آیت اللَّه حاج سید محمد باقر موحد ابطحی، از شخصیت های علمی برجسته قم است. و كارهای مهمی در زمینه های فقه و حدیث و تفسیر و غیر اینها دارد كه از آن ها دو جلد كتاب «المدخل إلی التفسیر الموضوعی للقرآن الكریم» و نیز تحقیق و پاورقی كتاب های بسیاری منتشر شده است.

5. حضرت مستطاب سیدنا الاستاد، فقیه بلندپایه آیت اللَّه حاج سید محمد علی موحد ابطحی، از علمای بزرگ عصر و متبحّر در علوم مختلف اسلامی، كه تألیفات ارزشمندی در فقه و تفسیر و حدیث و رجال و... دارد و تاكنون پنج جلد «تهذیب المقال فی شرح كتاب النجاشی فی الرجال» و رساله علمیه فقه شیعه، از آن جمله چاپ شده است.

6. حجة الاسلام والمسلمین حاج سید علی موحد ابطحی، از علمای فاضل قم است.

7. حجة الاسلام والمسلمین سید محمد رضا موحد ابطحی، از فضلای قم است.



[ صفحه 35]



8. حجة الاسلام والمسلمین سید حجّت موحد ابطحی، از فضلای اصفهان است.

9. حجة الاسلام والمسلمین سید حسن موحد ابطحی.

10. حجة الاسلام والمسلمین سید حسین موحد ابطحی.

خداوند بر این حقیر منّت نهاد و افتخار ترجمه این اثر ارزنده را نصیبم فرمود. امید آن كه مؤمنین به خصوص اهل فضل با مطالعه این مجموعه معارف - كه با عنایت و دستور خاص امام عصر - عجّل اللَّه فرجه الشریف - تدوین گردیده است - تحولی عظیم در جهت ایجاد زمینه جهانی مناسب برای حكومت حضرت مهدی - ارواحنا فداه - فراهم سازد، و به زودی روی كار آمدن حق و نابودی باطل را در سراسر گیتی شاهد باشیم. «إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیداً وَنَراهُ قَرِیباً»

سید مهدی حائری قزوینی



[ صفحه 37]